abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18662436

Clowns: eng.

Barbie: eng.

Dragonball Z: eng.

Fabeltjeskrant: eng.

---

Waarom zijn er zoveel dingen eng die voor kinderen bedoeld zijn? Volgens mij is de gemiddelde journaal uitzending minder eng voor kinderen dan die constant blije kut speelgoed en kut tekenfilms met allerlei niet bestaande fantasiefiguren erin. Moet je is kijken hoe eng manga eigenlijk getekend is. Het is niet gek dat kinderen daar dan nachtmerries van krijgen. Het zijn namelijk vaak volwassenen die die zooi maken. Voor de gemiddelde tekenfilm zijn volgens mij 30 ex-tbs-patienten en Georgina Verbaan ingehuurd om het zo eng mogelijk te maken. Waar gaat het de wereld heen
  zaterdag 24 april 2004 @ 23:01:29 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_18662459
Fabeltjeskrant, eng? WTF?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_18662479
Maar ik heb een bert en tommy icon!
En die twee zijn niet eng!
pi_18662488
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kinderen laten geloven in vage kutpoppen die er eng uitzien met rare stemmetjes vind ik anders behoorlijk angstaanjagend.
pi_18662492
quote:
Barbie?
pi_18662499
Schatje spaart Barbie's. Ik heb er ongeveer 500, allemaal verzekerd .
  zaterdag 24 april 2004 @ 23:03:07 #7
66444 Lord_Vetinari
pi_18662500
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Kinderen laten geloven in vage kutpoppen die er eng uitzien met rare stemmetjes vind ik anders behoorlijk angstaanjagend.
You're one sick puppy
pi_18662509
Ik zie niet echt wat er eng is aan De Fabeltjeskrant en aan Barbie. Zelfs die andere twee zijn niet echt eng, al kan ik me indenken dat peuters er niet al te vrolijk van worden.
  zaterdag 24 april 2004 @ 23:04:06 #9
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_18662525
quote:
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_18662532
Bulletje van de miniplayback show is pas eng
pi_18662554
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:04 schreef Intxaurraga het volgende:
Bulletje van de miniplayback show is pas eng
Inderdaad, die is pas bere-eng.
pi_18662576
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:03 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik zie niet echt wat er eng is aan De Fabeltjeskrant en aan Barbie. Zelfs die andere twee zijn niet echt eng, al kan ik me indenken dat peuters er niet al te vrolijk van worden.
Barbie opzich is ook niet eng, maar wel het beeld wat zij creëeren. Het perfecte-mens idee. Echt achterlijke gevaarlijk voor kinderen.
pi_18662607
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Barbie opzich is ook niet eng, maar wel het beeld wat zij creëeren. Het perfecte-mens idee. Echt achterlijke gevaarlijk voor kinderen.
Oh zeg dan dat je het zo bedoelt. Bij eng voor kinderen denk ik aan het feit dat kinderen er van schrikken en van moeten janken.

Met Barbie heb je wel gelijk. De andere drie denk ik nog ff over na.
pi_18662635
In de NCRV gids stond heel lang geleden een boze ingezonden brief... sesamstraat moest onmiddelijk van de TV gehaald worden want Bert en Ernie enzo zijn monsters die kinderen angst aanjagen...

pi_18662648
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Stel je niet aan. Barbie heeft tegenwoordig een ander figuur gekregen. Geen gezicht.
  zaterdag 24 april 2004 @ 23:09:07 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_18662649
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:08 schreef Murray het volgende:
In de NCRV gids stond heel lang geleden een boze ingezonden brief... sesamstraat moest onmiddelijk van de TV gehaald worden want Bert en Ernie enzo zijn monsters die kinderen angst aanjagen...

Ja, maar je moeder heeft daar toen toch pilletjes voor gekregen?
pi_18662660
Ik stop idd wel eens een banaan in m'n oor Verderfelijke invloed.
pi_18662664
Das geen Dragonball Z
Dat palatje ziet er meer uit als de Neckermann Anime Sales Team ofzo
pi_18662679
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:09 schreef pberends het volgende:
Gordeldier: ubereng.
Ok, daar ben ik het dan wel weer mee eens!
pi_18662682
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:08 schreef schatje het volgende:

[..]

Stel je niet aan. Barbie heeft tegenwoordig een ander figuur gekregen. Geen gezicht.
Boeiend. Het gaat mij erom dat kindermateriaal met de grootste fantasie gemaakt is. Opzich niks mis mee, maar de realiteit wordt totaal verworpen. Terwijl een van de doelen van het volwassen worden is de realiteit onder ogen zien.
pi_18662716
Ik vond vroeger Benjamin Ben van de EO eng.
Dat programma heet tegenwoordig trouwens "Knevel op zaterdag".
pi_18662732
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Boeiend. Het gaat mij erom dat kindermateriaal met de grootste fantasie gemaakt is. Opzich niks mis mee, maar de realiteit wordt totaal verworpen. Terwijl een van de doelen van het volwassen worden is de realiteit onder ogen zien.
Je doet net of kinderen niet kunnen nadenken. Ze zijn niet achterlijk hoor.
pi_18662757
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Jij hebt ook een pratende auto, gelooft echt dat de misdaad wordt aangepakt door een clown en een acrobaat, en dat een busje met vietnamveteranen de wereldvrede bewaakt ?
pi_18662805
quote:
Het zijn namelijk vaak volwassenen die die zooi maken. Voor de gemiddelde tekenfilm zijn volgens mij 30 ex-tbs-patienten en Georgina Verbaan ingehuurd om het zo eng mogelijk te maken. Waar gaat het de wereld heen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')